چگونه استعلام مدرک تحصیلی  خود را بگیریم؟

شاید مدرک تحصیلی دیگر ارج و قرب قدیم را نداشته باشد اما همچنان برای ادامه تحصیل یا استخدام در مراکز دولتی به آن نیاز است. البته برای استعلام مدرک تحصیلی دیگر نیاز به اتلاف وقت و حضور فیزیکی نیست و به راحتی می‌توانید به صورت آنلاین در این راستا اقدام کنید.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای تسهیل زندگی و کاهش مراجعات حضوری، سامانه‌ای را جهت استعلام آنلاین مدرک تحصیلی راه‌اندازی کرده است. اگر به آخرین مدرک تحصیلی خود نیاز دارید با مراجعه به سامانه مذکور و بدون اتلاف وقت، می‌توانید نسخه‌ای از آن را بگیرید.

پس از مراجعه به سامانه استعلام مدرک تحصیلی، بایستی فرم مشخصات هویتی را تکمیل کنید.

 

این فرم شامل اطلاعاتی از قبیل نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره موبایل، کد ملی، شماره شناسنامه، کد 6 رقمی سریال شناسنامه و تاریخ تولد می‌شود. مالکیت شماره موبایل وارد شده بایستی با کد ملی همخوانی داشته باشد در غیر این صورت، کد رهگیری برای شما ارسال نخواهد شد و امکان مشاهده مدرک تحصیلی را نخواهید داشت.

توجه داشته باشید احراز هویت بر اساس اطلاعات شناسنامه شما صحت‌سنجی می‌شود از همین رو اطلاعات درخواستی را مطابق شناسنامه تکمیل کنید.

پس از تکمیل فرم اطلاعات هویتی بایستی گزینه «من ربات نیستم» را زده و سپس روی «صدور کد رهگیری» کلیک کنید.

سپس کدی برای شما پیامک شده که بایستی آن را در محل تعیین شده وارد کنید.

پس از درج کد رهگیری که شامل چند حرف انگلیسی است، دوباره «من ربات نیستم» را انتخاب و سپس روی گزینه استعلام کلیک کنید.

در مرحله آخر نیز مدرک تحصیلی‌تان نمایش داده خواهد شد. ابتدا در این صفحه مشخصات فردی به نمایش درآمده، سپس آخرین مدرک تحصیلی، نام دانشگاه و رشته، تاریخ شروع و فارغ‌التحصیلی و معدل‌تان در معرض نمایش قرار دارد.

 

در صورت مشاهده مغایرت در اطلاعات یا عدم وجود آن، اگر فارغ التحصیل دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم هستید به سامانه پرتال و اگر فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستید به سامانه تیکت این دانشگاه مراجعه و اشکال مدرک تحصیلی خود را اعلام کنید تا اقدامات لازم انجام شود.

          سوالات متداول کاربران درباره استعلام مدرک تحصیلی در اینترنت

چگونه میتوان مدرک تحصیلی را در اینترنت استعلام گرفت؟

شما میتوانید با جست و جوی سامانه استعلام مدرک تحصیلی estelam.msrt بدون نیاز به مراجعه حضوری از آخرین مدرک تحصیلی خود آگاه شوید.

اطلاعات مورد نیاز برای استعلام مدرک تحصیلی چیست؟

برای استعلام مدرم تحصیلی باید نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره موبایل، کد ملی، شماره شناسنامه، کد 6 رقمی سریال شناسنامه و تاریخ تولد را در سامانه وارد کنید.

درصورت مغایرت مدرک تحصیلی با واقعیت چه کنیم؟

اگر آخرین مدرک دانشگاهی خود را از دانشگاه های دولتی گرفته اید به سامانه پرتال وزارت علوم و اگر از دانشگاه آزاد سراغ سامانه تیکت همین سازمان بروید.

notification box